Könyvekről röviden

na, végre!

2019/04/29. - írta: Klári Bodó

Bocsánatot kérek az ügyetlenségem miatt. Könyvekről szeretnék itt írni, már van is néhány bejegyzésem, de sehogy se tudtam nyilvánosságra hozni. Mind vázlatban maradt.

Nem baj, majd egyszer lesz valaki nagy okos, aki segít.  Egyelőre elmondom, mintha az asztalfióknak beszélnék, milyen könyveket olvastam az elmúlt hetekben.

Garaczi László: Hasítás

Grendel Lajos: Szakítások

Stoner John Williams

Norman Manea: Odú

Yuval Noah Harari: Sapiens (A jövőképe elég borús, a történelmi visszatekintése az emberiség múltjára kissé sablonos. Úgy értem, nem valami egyedi fejtegetés, kissé mintha közhelyes lenne. Érveket nem tudok hozni, inkább a benyomások szintjéről integetek annak, akivel erről lehetbne beszélni.)

Még két könyvet olvastam, sajnos, nem bírtam megjegyezni a japán szerző nevét, pedig Nobel díjas, ha jól emlékszem. Nagaszakiban született,  a történetek helyszíne is az, néhány évvel a háború utáni társadalom képét vázolja fel, nagyon nehéz volt olvasni. Nem mindenben követhetőek a japán szokások és társadalmi elvárások, szóval, egy ugyanilyen történet a szülőhelyem környékéről és idejébeől biztosan megrázó lenne.

Most még megjegyzem, hogy a fenti munkákat mind e-bookon olvastam, és valahogy nem ragadtak meg annyira, mintha papírról olvastam volna ugyanezeket. Elszálltak. Nem hagytak nyomot. Ugye furcsa?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://megse2.blog.hu/api/trackback/id/tr2914780872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása